Anmälan vid fel

Ett fel i din egen hyresrätt eller i gemensamma utrymmen kan förekomma när vi anar det som minst. För att vi enklast ska kunna bedöma felet men också fixa det på bästa sätt har vi valt att dela upp felen i två olika sorters fel, nämligen akuta fel och fel som inte är akuta. En felanmälan kan man göra här dygnet runt.

Akuta fel

Vid tider mellan 8-16:30 går det bra att gör dina akuta felanmälningar på mobil eller telefon som finns längst ner på sidan men också i din trappuppgång.
Fel som är akuta kan man sammanfatta som:

  • Föreligger risk att människor eller material kan komma till skada
  • Innebär avsevärd försämring i boendet

Fel som inte är akuta:

  • Platta på spis eller ugn sönder
  • Porttelefonen
  • Stopp i tvättställ
  • Tvättmaskin i lägenhet
  • Vatten rinner ej ner i golvbrunn

Dessa fel anmäls bäst genom att göra en felanmälan här längre ner!

Om det däremot förekommer fel genom kabel-TV nätet är det inte Capello du ska göra en anmälan till utan direkt till ComHem som du kan göra på deras kundtjänst genom 0771- 55 00 00.

Felanmälan ifylles här nedan!